wtorek, 30 grudnia 2014

Liebster Award


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Serdeczne podziękowania ślę w kierunku madziuli 0909 (»blog«) oraz Alex Vicious (»blog«), które mnie nominowały. Jest mi niezwykle miło z tego powodu, na prawdę! :) :*

Pytania madziuli 0909:
1. Czy chciałabyś wydać książkę?
I tak, i nie. Generalnie piszę dla własnej przyjemności, czy też kiedy mam dużo czasu, ale myślę, że gdybym wpadła na jakiś ciekawy pomysł to z pewnością pomyślałabym o książce.
2. Kim chcesz zostać w przyszłości?
Chociaż jestem w drugiej klasie liceum i teoretycznie powinnam już być mniej-więcej rozeznana, to życie pokazuje, że nie zawsze wszystko da się zaplanować. Od dłuższego czasu myślę jednak poważnie nad studiowaniem budownictwa i szczerze mówiąc z każdym dniem coraz bardziej podoba mi się podobna perspektywa :)
3. Czego się boisz i dlaczego?
Pająków - nie mam pojęcia dlaczego :D 
4. Jakiego rodzaju muzyki słuchasz?
Czasami lubię słuchać muzykę klasyczną i oczywiście filmową (Hans Zimmer), ale głównie gdy czytam/piszę. Natomiast w szary, zwykły dzień... jeśli spodoba mi się jakaś piosenka to ją słucham, niezależnie od tego, jaki to gatunek. Mam jednak swoich faworytów, czyli m.in. Bastille, Coldplay, Ed Sheeran, Newsboys, Imagine Dragons, Birdy, Florence and the Machine.
5. Co zainspirowało Cię do pisania bloga?
W przypadku dogonić szczęście to raczej tęsknota za tworzeniem. Lubię pisać, ale kiedy skrobię coś, żeby wylądowało w przysłowiowej szufladzie, to najzwyczajniej w świecie tego nie kończę, co najwyżej ma kilka rozdziałów. Pochłaniam niezliczone ilości książek, w efekcie czego czuję potrzebę pisania czegoś od siebie, bo to cudowne uczucie, kiedy można wykreować własną rzeczywistość. Pojawiło się w mojej głowie kiedyś pytanie: co by było, gdyby Hogwart nie istniał, ale bohaterowie byli tacy sami? Jako wierna fanka Dramione wiadomo, jaką parę wybrałam sobie jako główną ♥.
6. Co lubisz robić w wolnym czasie?
Czytać; oglądać dobre filmy (kilka dni temu obejrzałam "Księgę Diny" - szczerze polecam, choć do filmu nie można podejść chcąc znaleźć coś lekkiego i przedstawiającego sielankowe życie. Powiedziałabym, że jeśli ktoś wszystko traktuje bardzo dosłownie to nie powinien się do niego zabierać - jest bowiem dużo wątków, których podłożem jest psychika człowieka i jej niezwykle skomplikowana natura); robić zdjęcia (ku zgrozie niektórych znajomych :D); grać na gitarze ♥; pisać; wybierać się na przejażdżki rowerowe; słuchać muzyki (według mamy stanowczo za głośno :D); spacerować...
7. Gdzie marzysz wyjechać na wakacje?
Lista jest baaardzo długa, ale na pewno do Japonii, Nowej Zelandii, USA, Portugalii...
8. Co to według Ciebie miłość?
Przede wszystkim jest to chęć dzielenia swojego życia z drugą osobą w taki, czy inny sposób. Nie piszę wyłącznie o miłości do chłopaka, chociaż też się w tym zawiera. Jest ona wtedy, gdy człowiek jest w stanie zrezygnować ze swojego dobra na rzecz drugiego; kiedy pomaga w trudnościach i nie oczekuje za to żadnej zapłaty; kiedy ktoś broni Cię i nie pozwala, by stała się Tobie jakakolwiek krzywda...
9. Jaki jest Twój wymarzony chłopak?
Wygląda i zachowuje się dokładnie tak samo, jak mój chłopak .
10. Wolisz pojechać w góry, czy nad morze?
W moim siedemnastoletnim życiu byłam już tyle razy w górach, a jednocześnie tak mało nad morzem, że jednak wybrałabym to drugie.
11. Wolisz chodzić w spódnicy, czy w spodniach?
W spodniach.

Pytania Alex Vicious:
1. Gdybyś miała zostać po śmierci zwierzęciem, to które byś wybrała? I dlaczego?
Może jakimś ptakiem. Wzbiłabym się w powietrze i szybowała wysoko czując przyjemny wiatr, a także mogłabym wszystko obserwować z góry. Chyba najpiękniej byłoby nocą...
2. Dlaczego akurat pisanieTworzenie czegośPrzecież jest dużo wiele innych zajęć.
Owszem, zdaję sobie sprawę z tego, że jest mnóstwo innych zajęć, ale... nie znam odpowiedzi na to pytanie. Chęć tworzenia jest po prostu tak silna, że jednak te inne zajęcia muszą się poddać. Każdy człowiek ma jakąś pasję, a przynajmniej powinien mieć, bo w innym wypadku życie staje się odrobinę nieprzyjemne. Patrząc na świat, który pełen jest nienawiści, złości, kłamstw niektórzy pragną uciekać od tego i stworzyć własną rzeczywistość lub też po prostu w pewnym sensie spełniają marzenia, na co nie mieliby odwagi w prawdziwym życiu. Pomijając już, że z czasem pisanie stało się dla mnie swoistego rodzaju pasją, to jednak szczerze mówiąc wykreowane przeze mnie postacie są jakby już częścią mojego życia :). A wiadomo, że do normalnego życia potrzeba całości, nie można niczego odrzucać :D. 
3. Gdybyś mogła cofnąć się w czasie co byś zmieniła w swoim życiu?
Myślę, że mimo wszystko nie zmieniałabym niczego. Gdyby skorygować chociaż drobny detal, to być może nie poznałabym tylu wspaniałych osób, czy też byłabym zupełnie innym człowiekiem, a myślę, że nie jestem aż taka znowu zła :D
4. Jakie filmy najbardziej lubisz oglądać?
Wszystko zależy od humoru. Bardzo lubię horrory i filmy kryminalne, czy też akcji, ale czasami mam taki dzień, że wolę się jakoś pocieszać i wybieram... komedie romantyczne :D. Gustuję też w fantasy i przygodowych, ale w tym przypadku jestem bardzo wymagająca. Nie można oczywiście zapomnieć o filmach wojennych, ale generalnie najbardziej przemawiają do mnie te o II wojnie światowej :)
5. Jakiego artystę cenisz?
Szczerze mówiąc to nie mam zbyt dużo czasu, aby czytać informacje na temat artystów i ich działalności. Nie jestem też osobą, dla której wszystko złoto co się świeci. Tym bardziej więc trudno mi powiedzieć, kto z artystów pomaga, a kto pomaga tylko wtedy, gdy jest to opłacalne lub może dostrzec to cały świat. Wierzę jednak (i nawet tak czuję), że istnieją na tym świecie sławni, którzy niosą pomoc nawet, gdyby nie było wokoło fotografów... jeśli zaś chodzi o cenienie artystów za owoce ich pracy, to pozwolę sobie mówić tylko o żyjących personach, bo jednak wiele spośród tych, których nie ma już na naszym świecie zasługiwałoby na głębszą uwagę :) Oczywiście należy pamiętać także o wszystkich wymienionych w pytaniu 4 (u madziuli 0909)... Otóż tak (pozwolę sobie "mieszać" aktorów, pisarzy...): Ewa Wencel, Philippa Gregory, Tomasz Kot, Rick Riordan, Nicholas Sparks, Graham Masterton, Gerard Depardieu, Harrison Ford, Nicolas Cage, Johny Depp, Amanda Seyfried, Scarlet Johansson, Antoni Pawlicki, Olga Bołądź, Agnieszka Więdłocha... (lista jest stanowczo zbyt długa, żeby ją całą umieścić :D)
6. Jak myślisz, dlaczego w dzisiejszych czasach ludzie są bardziej skłonni do przemocy?
Nie uważam, aby dzisiaj ludzie byli bardziej zdolni do przemocy. Czasy się po prostu zmieniły i dysponujemy innym typem broni, a także mamy media, które nagłaśniają większość spraw. Tymczasem wystarczy spojrzeć na dowolny moment w przeszłości, nawet naszego kraju... albo pomyśleć o tym, jak traktowano kobiety i jaką miały pozycję w jakimkolwiek kraju (oczywiście wiem, że w niektórych - niestety - nadal nie jest kolorowo). 
7. Jakie jest Twoje zdanie o używkach?
Uważam, że nie ma co się oszukiwać - nie dość, że powolnie wyniszczaj organizm (baaardzo wolno, owszem) to trzeba pamiętać chociażby o rodzinach, które takie osoby pozakładały. Skłaniam się bardziej ku alkoholizmowi oczywiście... są więc zarówno trucizną jak i skutecznym niszczycielem rodzin.
8. Skąd pomysł na bloga?
Pod wpływem pytania (nie lubię się powtarzać, wyżej tam gdzieś jest :D), które mnie odwiedziło postanowiłam stworzyć historię, której nigdzie jeszcze wcześniej nie czytałam, a jednak byłam ciekawa jak taka interpretacja może wyglądać.
9. Jaką porę roku lubisz najbardziej?
Wiosnę (idealnie jest wtedy, gdy wszystko budzi się do życia)
10. Gdybyś mogła dodać sobie jeden talent (rysowanie, śpiew, taniec itp.), jaki by on byłI dlaczego?
Raczej wolałabym spożytkować inaczej taką możliwość i po prostu rozwijać te talenty, które mam :)
11. Czy odważyłabyś się wyznać komuś swoje uczucia?
Mam trudność z okazywaniem uczuć czy nawet mówieniem o nich, ale już się odważyłam :)



Moje nominacje:

Nie będzie 11 (co prawda dużo nie brakuje :D), ponieważ uważam, że nie ma sensu na siłę dążyć do tej liczy. Nominowałam te blogi, których autorki lubię jako osoby, a także cenię za ich twórczość, o co przecież w całej tej "zabawie" chodzi :)

A teraz pytania:
1. Jak myślisz: czy przemiana kogoś takiego jak Draco Malfoy, gdyby był żyjącym wśród nas człowiekiem, byłaby możliwa? Czy ktoś o podobnym usposobieniu (oczywiście "w przełożeniu" na nie magiczny świat) mógłby pod wpływem miłości zmienić się do tego stopnia, że wyrzekłby się nawet rodziny?
2. Czego nie jesteś w stanie znieść u innych ludzi?
3. Czy to co piszesz jest dokładnie takie samo, jak Twoje pierwotne wyobrażenie o Twojej historii? Jeśli nie, to dlaczego?
4. Co najbardziej w sobie lubisz?
5. Jak wiele jesteś w stanie znieść w imię miłości i przyjaźni?
6. Najlepszy film, jaki udało Ci się obejrzeć to...?
7. Masz jakieś postanowienia noworoczne? Jeśli tak, to jakie jest najważniejsze?
8. Jak widzisz siebie za piętnaście lat?
9. Co wyprowadza Cię z równowagi?
10. Gdybyś miała możliwość przeprowadzić wywiad z kimś sławnym, to bez wątpienia byłby/byłaby to... (dlaczego?)
11. Jak myślisz - jak postrzegają Cię inni?



Korzystając z okazji, miśki, chciałabym wszystkim życzyć spełnienia najskrytszych marzeń, a przede wszystkim odwagi do tego, bo jednak jej brak chyba najbardziej nas powstrzymuje :) 2015 rok wygląda już zza rogu, dlatego też życzę również, by udało się Wam spełnić wszystkie postanowienia i abyście za 366 dni (co prawda mat-fizy liczyć nie potrafią, ale można mi akurat w tej kwestii zaufać, a poza tym - jakby coś - Sylwester 2015 w czwartek wypada! :D) z czystym sercem pożegnały ten rok, z którym dzisiaj jednak życzę Wam dobrze się przywitać :) Składałam Wam życzenia w Wigilię i podtrzymuję wszystko, tutaj dodam jedynie - bawcie się dobrze jutro i proszę z żadnymi napojami nie przeholować! (oczywiście mówię o Piccolo :*). Ktoś musi przecież trzeźwo myśleć i pisać cudowne rozdziały na Waszych blogach! :* Jeszcze raz wszystkiego dobrego!


Edytowane: 13.01.2015r.
Dziękuję Dravelii (»blog«) za nominację. Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytania pod istniejącym już postem :)

1. Jacy byliby ludzie w Twoim idealnym świecie?
Przede wszystkim nie myśleliby wyłącznie o sobie. Oczywiście to byłoby wręcz oburzające, gdybym stwierdziła, że każdy ma się całkowicie poświęcać dla innych i zapominać o własnych potrzebach, jednakże w tym moim idealnym świecie nie zapominaliby, że istnieją też inni - którzy potrzebują pomocy, bo sami nie są w stanie zapewnić sobie godnych warunków. Dodatkowo pragnęłabym, aby byli szczerzy - coś takiego jak fałsz nie miałoby racji bytu. 
2. Masz rodzeństwo?
Tak, brata.
3. Czy lubisz niespodzianki?
Zależy jakie, ale generalnie tak.
4. Co lubisz w swoim blogu?
Myślę, że na pytanie "co" nie mogę odpowiedzieć tak, jakbym chciała, gdyż to ktoś jest dla mnie ważny. Przede wszystkim podoba mi się to, że w pewien sposób mogę poznać nowych ludzi, z którymi - najpewniej - nigdy nie spotkam się w rzeczywistości, jednakże w taki czy inny sposób nasze drogi się skrzyżowały :).
Jednak jeśli mam się ściśle trzymać pytania, to na pytanie co mogę odpowiedzieć prosto: wszystko. Bardzo lubię mój szablon (w menu jest link do szabloniarni), co do zamieszczanych przeze mnie treści to... są moje, więc czuję, jakby to były moje dzieci i mimo, że nie są najlepsze to jednak też je lubię.
5. W skali od 1 do 10, jak normalną osobą jesteś?
Ojej... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :). Myślę jednak, że tak... 3-4.
6. Podaj definicję "normalności" według ciebie.
Normalność... hmm... trudne pytanie, można by tutaj pisać i pisać... tymczasem odpowiem krótko: dla mnie normalność to postępowanie dokładnie w taki sam sposób, w jaki ja postępuję :D
7. Odkryłaś nowy gatunek smoka. Opisz jego wygląd. Jak nazwałabyś jego przedstawicieli?
Nieco "odstający od normy", pomimo wrednej natury sprawia wrażenie dostojnego, acz niezwykle przyjaznego (nic bardziej mylnego!). Nie jest wielki jak większość smoków, jednak jego rozmiar znacznie przewyższa zwykłego człowieka. Ma ciało pokryte ciemnozielonymi i srebrnymi łuskami. Nazwałabym ich... Obłudnoogniści
8. Wolisz czytać blogi zakończone czy te będące w trakcie tworzenia?
Te zakończone mają duży plus, gdyż jestem w stanie przeczytać wszystkie rozdziały nawet w jeden dzień, jeśli opowiadanie mi się spodoba, natomiast (co jest wiadome) na blogach, gdzie historia nadal się pisze trzeba czekać, czasami bardzo długo. Z drugiej jednak strony, jeśli chodzi o opowiadania w trakcie, to będąc jednocześnie czytelnikiem komentującym ma się przyjemną świadomość, że tak jakby samemu jest się częścią historii :)
9. Ulubiona gra komputerowa?
Raczej nieczęsto gram w gry, ale czasami włączam The Sims 2. Przeważnie jednak po to, żeby projektować domy. 
10. Jak chciałabyś obchodzić swoje 18 urodziny (lub jak je obchodziłaś)?
Osiemnastka zbliża się wielkimi krokami. Nie ważne jak ją spędzę, najważniejsze jest, aby było to w gronie najważniejszych dla mnie osób! :)
11. W jakim domu w Hogwarcie chciałabyś być?
Ravenclaw

Edytowane: 17.01.2015r.
Ponownie zostałam nominowana przez Dravelię :)
1. Od jak dawna piszesz opowiadania?
Miałam często długie przerwy w tworzeniu, więc łącznie może... 3 lata?
2. Ulubiony kawałek Twojego ulubionego zespołu/wokalisty?
3. Co chciałabyś zmienić w dzisiejszej Polsce?
Przede wszystkim rząd.
4. Lubisz się uczyć?
Raczej tak :)
5. Ulubiony cytat?
"Musicie od siebie wymagać nawet, gdyby inni od Was nie wymagali"
6. Jakie sporty uprawiasz?
Często jeżdżę rowerem, chodzę na basen.
7. Wolałabyś mieć smoka czy hipogryfa?
Chyba żadnego z nich nie miałabym gdzie trzymać :D
8. Ulubiona scenka z ulubionego filmu/teledysku?
Ulubionej nie mam, ale uwielbiam sceny walk (Miasto 44, Hobbit - i oczywiście mnóstwo innych filmów, jednak te są stosunkowo dość świeże:))
9. Jak często chodzisz na imprezy?
Tylko kiedy to jest koniecznością.
10. Dokończ zdanie: Keep calm and... 
Be yourself.
11. Zadaj sobie dowolne pytanie i napisz odpowiedź.
Nie mam pomysłu...

7 komentarzy:

  1. Jeeej dziękuję, za docenienie! <3 Kiedyś w to się bawiłam, ale już od jakiegoś czasu nie praktykuję tej zabawy, mimo wszystko takie wyróżnienie dużo dla mnie znaczy! :) Tak więc jeszcze raz dziękuję caaałym serduszkiem i szczęśliwego nowego roku! ;*
    Przesyłam buziaki i uściski! ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziękuj, bo naprawdę zasłużyłaś :D Ja również życzę ci wesołego sylwestra spędzonego w dużym gronie rodziny, a w Nowym Roku, by wszystkie twoje marzenia się popełniały, by Nowy Rok był lepszy od tego, by spotkały cię w nim same wspaniałe chwile. Wszystkiego naj (~.^)
    madziula0909

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :D Bardzo się cieszę i jeszcze raz dziękuję :)
    Podrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam cię do LA! Więcej na http://www.hermiona-riddle-po-drugiej-stronie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog! ;*
    Masz OGROMNY talent! ;)
    ~Zuza
    www.zatrzymanaprzezciebie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć!
    Właśnie Cię nominowałam do LBA. Mam nadzieję, że weźmiesz udział ;)
    Więcej informacji:
    http://instant-fanfiction.blogspot.com/p/liebster-award.html

    Pozdrawiam!

    PS. Czekam na nn! :D

    OdpowiedzUsuń